8 Ocak 2011 Cumartesi

Tavuklu Nohutlu Pilav

Facebook Twitthis Furl
Tavuklu Nohutlu Pilav küçüklüğümden beri severek hatta bayılarak yediğim bir pilavdır. Hatta yemek bile diyebiliriz, yanında bir salatayla akşam yemeğinde afiyetle yiyebilirsiniz ya da şöyle hafif bir sebze yemeği ile birlikte mesela mantar sote... Süper bir ikili olur. Bir de yanında buz gibi ayran varsa... Hımmmmm....

Malzemeler
4 Tavuk butu
1/2 bardak nohut (Bir gece önceden ıslatın)
3 bardak tavuk suyu
2 bardak pirinç
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Tuz

Tavuk butlarını ve bir gece önceden ıslattığınız sonra suyunu süzdürdüğünüz nohutla birlikte düdüklü tencereye koyun. Üzerini 3-4 parmak geçecek kadar su koyun, 1 tatlı kaşığı da tuz (ben fazla tuzlu sevmediğim için bu kadar koyuyorum annem 1 yemek kaşığı koyuyor) ekleyerek 45 dk. pişirin. Bu sırada pirinci 2-3 kez ılık su ile yıkayıp süzdürün sonra bir kaba alarak ve üzerine soğuk su ekleyerek 30 dk. suda bekletin.
Tavuk ve nohut piştikten sonra suyundan 3 bardak alarak pilavı pişireceğiniz tencereye koyun, nohutları da ekleyin. Ocağın altını açarak su fokurdayana kadar kaynatın. Su fokurdadıktan sonra suyunu süzdürdüğünüz pirinçleri ekleyin (burada belki biraz daha tuz eklemek isteyebilirsiniz) biraz karıştırdıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Burada süre vermek pek mümkün değil. Çünkü ocağınızın ısı ayarına göre bu süre değişecektir. Pilav piştikten sonra demlenmesi için 10-15 dk. kapağı kapalı olarak bekletin. Tavukları didikleyerek pilavın üzerine ilave edip karıştırıp servis edebilirsiniz ama ben böyle yapmadım. Tavukları didikledim, küçük yuvarlak bir çorba kasesinin dibine didiklediğim tavuklardan koydum, üzerine pilavı ekleyip kaşığın tersi ile bastırdım. Sonra bir tabağa ters çevirerek servis ettim. Bu şekilde daha dekoratif görünüyor.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder