27 Şubat 2011 Pazar

Kuru Un Helvası

Facebook Twitthis Furl
Bu helvayı annem taa 20-25 yıl evvel bir komşusundan öğrenmiş. Komşusu anneme Erzincan usulü olduğunu söylemiş bu helvanın. Ben internette böyle bir bilgiye rastlamadım ama yöresi ne olursa olsun bu helva gerçekten denemeye değer.
Bir de uyarım olacak. Bu tatlıyı yerken dikkatli olun çünkü aşırıya kaçacak olursanız sizi fena halde çarpabilir :)

Malzemeler
125 gr. tereyağı
1.5 su bardağı un
1 su bardağından biraz az toz çeker

Yağı bir tavada eritin. Yağ eriyince unu ekleyin ve kahverengileşmeye başlayana kadar kavurun. Bu aşamada isterseniz iri kıyılmış ceviz ya da fındık da ilave edebilirsiniz. Sonra toz şekeri ekleyin ve iyice karıştırın. Genelde bulduğum kuru un helvası tariflerinde pudra şekeri kullanılmış ama biz toz şeker kullanıyoruz çümkü yerken ağzınızda çıtır çıtır şekerleri hissediyorsunuz, bu çok güzel oluyoru. Biz elimize aldığımız bir karşık helvayı sıkarak tabaklara yerleştiriyoruz ama siz isterseniz bir tepsiye helvayı üzerine bastırarak koyup sonra baklava şeklinde keserek de servis edebilrisiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bir un helva tarifi ariyorum..aceba bumudur bilmem..cocukken cok severek yerdim....görüntü ayni ama hatirladigim kadariyla bu sekilde hazirlayip güneste kurutuluyordu..yerkende seker citir citirdi...cok nefis bir helvaydi .o taifi bulursam cok cok mutlu olacagim...

Yorum Gönder